Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Şahin: Sosyal medya üzerinden dolandırıcılık arttı
Sosyal medya üzerinden dolandırıcılık arttı. Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Şahin, "son dönemde özellikle Facebook üzerinden dolandırılan çok sayıda vatandaş bize başvuruyor. Facebook üzerinden dolandırıcılık yöntemi son zamanlarda oldukça arttı. Vatandaşlarımızın çok uyanık olması gerekiyor. (İndirim ve hediye çeki kazanma vaadi) Size birisi böyle yaptıysa anında telefonla arayın ya da bizzat kendisine ulaşın ve karşıdaki kişinin kim olduğunu öğrenmeye çalışın" dedi
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, son zamanlarda sosyal medya üzerinden dolandırıcılığın arttığını belirterek, vatandaşları bu konuda dikkatli olmaları konusunda uyardı.
Şahin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dolandırıcıların gün geçtikçe farklı yöntemler bulduğunu söyledi.
Artık yeni dolandırıcılık yöntemlerini takip etmekte kendilerinin de zorlandığını ifade eden Şahin, sosyal meydanın kolay ulaşılabilir olmasının da dolandırıcıları yeni yöntemlere ittiğini anlattı.
Şahin, son dönemde kendilerine özellikle Facebook üzerinden dolandırılan çok sayıda vatandaşın başvurduğunu dile getirerek, "Facebook üzerinden dolandırıcılık yöntemi son zamanlarda oldukça arttı. Facebook üzerinden yapılan dolandırıcılık sistemi 'pes' dedirtecek cinsten. Dolandırıcıların en çok tercih ettiği mecralardan biri Facebook oldu. Dolandırıcılar sizin adınıza sahte bir hesap açıyor ve arkadaşlarınıza istek atıyor. Siz de doğal olarak bu isteği kabul ediyorsunuz. Hemen size 'selam', 'nasılsın' diye mesaj atıyorlar. Siz de arkadaşınız olduğu için cevap veriyorsunuz. Böyle sohbet etmelerinin nedeni de güvenilir oldukları, dolandırıcı olmadıkları konusunda karşısında olan insanları inandırmak." diye konuştu.
Dolandırıcıların sohbet kısmından sonra vatandaşı dolandırma aşamasına geçtiğini anlatan Şahin, şöyle devam etti:
"Sonra vatandaşlara sana 'hediye çeki göndereceğim' ya da 'dün bir televizyon aldım, sana da indirim kazandırayım' diyor. Burada kişi de samimiyetinden dolayı karşı tarafa inanıyor hemen. Dolandırıcılar burada telefonun faturalı olup olmadığını soruyor. 'Evet' deyince de hemen numarasını istiyor. Ardından da o numaraya bir mesaj atıyorlar. Ardından tekrar dolandırdığı kişiye yazarak mesaja 'evet' diye cevap vermesini istiyorlar. Siz 'evet' dediğiniz anda mevcut tarifeniz üzerine dolandırdıkları miktar ekleniyor. Ama siz bunun farkına bile varmıyorsunuz. Bu para da dolandırıcıların hesabına ekleniyor. Hatta sonunda vatandaşlara küfür ederek o hesabı engelliyorlar. Böyle bir durumda vatandaşlarımızın çok uyanık olması gerekiyor. Size birisi böyle yaptıysa anında telefonla arayın ya da bizzat kendisine ulaşın ve karşıdaki kişinin kim olduğunu öğrenmeye çalışın.''
Şahin, bu şekilde bir dolandırıcılığa karşı Türkiye'de koruyucu bir altyapı sistemi bulunmamasının dolandırıcılara cesaret verdiğini, savcıların bu tür dolandırıcılık durumlarında "takipsizlik" kararı vermemeleri gerektiğini vurgulayarak, vatandaşlara yine de böyle bir durum karşısında hemen GSM firmasıyla iletişime geçme ve savcılığa başvurma tavsiyesinde bulundu.