O berberin çilesi bitmek bilmiyor!
Eskişehir’de geçtiğimiz ocak ayında Halil Sönmez isimli erkek kuaförü, piyasada satılan saç düzleştirme ilacının sonucunu görmek için müşterisinden önce kendi kullanınca kafasındaki saçların bir bölümünden olmuştu. Berber Sönmez, yasal hakkını kullanarak, ürün hakkında dava açmak istediği sırada, kendisine ürünün satışını yapan malzemeci fatura kesmek istemeyince çok geçmeden ikinci şoku yaşadı.
Geçtiğimiz ocak ayında müşterisinin saç düzleştirme isteği üzerine ilk kez aldığı ilacı kendi saçlarında deneyen Sönmez'in saçlarının bir bölümü dökülmüştü. Yaşadığı mağduriyetin giderilmesi ve başka insanların zarar görmemesi adına yasal hakkını kullanarak üretici firmaya dava açmaya hazırlanan Sönmez, ikinci bir mağduriyet daha yaşadı. Berber Sönmez, Eskişehir’de çeşitli kuaför malzemesi satışı yapan ve kendisine saç düzleştirme ilacını satan malzemecisinden üretici firmaya dava açabilmek amacıyla avukatının talebi üzerine ürünün faturasını istedi. Satıcıdan olumsuz yanıt alan Sönmez, bir kez daha hayal kırıklığına uğradı.
“BEN MALZEMECİDEN ALDIĞIM ÜRÜNÜN FATURASINI İSTEDİM, BANA FATURASINI VERMİYOR”
Konuyla ilgili İHA'ya konuşan Halil Sönmez, yaşadığı olayın devamını anlatarak, başına gelen ikinci mağduriyetini dile getirdi. Sönmez, “Saçım döküldükten sonra ben hastaneye gittim, tedavi oldum ve doktorum bana 3 aylık bir tedavi süresi, bir hap bir de nemlendirici gibi saç güçleştirici ilaç verdi. İlaçları kullanma sürem var tabi, 3 ay boyunca şuan bunu kullanıyorum. Saçıma böyle bir tedavi uyguluyorum. Ben malzemeciden aldığım ürünün faturasını istedim, bana faturasını vermiyor. Vermediği için de ben işlem yapamıyorum. Dolayısıyla mağdur olan benim” ifadelerini kullandı.
“EN SON TELEFON GÖRÜŞMEMİZDE 'BEN SİZE BU MALZEMEYİ VERMEDİM' DİYEREK BU İŞİN İÇİNDEN SIYRILMAYA ÇALIŞTI”
Sönmez, kendisine her hafta gelen malzemecisinin gelmemeye başladığını söyleyip, karşılıklı yaptıkları telefon görüşmelerinden bahsederek, “Bana, 'İstanbul’dan benim gibi malzemeci bir arkadaştan bu alışverişi yapıyorum, ben toptan malzeme alıyorum. Bu toptan aldığım malzemeler içinde bana koymuş göndermiş' gibi kelimeler söylüyor. Bende diyorum ki ‘koymuş’, ‘göndermiş’ kelimeler, bana eşantiyon gibi bir kelimeye mevcut oluyor. ‘Bu eşantiyon malzemeyi bana nasıl ücretle satabiliyorsun?’ diye söyledim. Söyleyince de bana bir kelime konuşmadı. En son telefon görüşmemizde ben size bu malzemeyi vermedim diyerek, yani bu işin içinden sıyrılmaya çalıştı” şeklinde konuştu.
“TÜKETİCİ HAKLARINA GİTTİM”
Ayrıca Halil Sönmez, yapılması gereken yasal işlemlerin fatura yüzünden aksadığını da kaydederek, “Şu an yasal işlemleri yapamıyorum. Çünkü malzemeci bana faturayı vermediği için bu yasal işlemi yapamıyorum. Avukatım bana, ‘Malzemeciden faturayı alabilirsek, biz yasal işleme başvuracağız ama faturamız olmadığı için bir işleme başvuramıyoruz’ diyerek bana bilgi verdi. Ben tüketici haklarına gittim, bilgi aldım ve tüketici hakları bu konuda da, ‘Bizim yardımcı olabileceğimiz bir şey yok’ diyerek, bana bilgi verdiler. Ben bu süreç içerisinde vergi dairesine gittim, dilekçemi verdim. Bu malzemeci hakkında adres bilgilerini de verdim yani vergi dairemiz ilgilenecek inşallah temenni ediyorum” diye konuştu.
İNSANLAR DALGA GEÇİNCE SAÇLARINI "3 NUMARA"YA VURDURDU
Sönmez, kullandığı ilacın etkisiyle dökülen saçlarının alay konusu olduğunu da vurgulayarak, şöyle devam etti:
“Saçlarım yandığı zamanlarda ben belirli bir süre, ortalama 15 güne yakın böyle bir süreçte gezdim, yani çoğu insanların bir alakası oldum. Böyle dalga geçmeler, böyle bir takım cümleler kuruldu. Yani ister istemez psikolojim bozuldu, açık söyleyeyim. Ne kadar bozulsa da artık olan olmuş buna bir şey diyemeyiz. Başkanımla görüştüm, avukatımla görüşme yaptım. Dedim ki, ben esnafım, yani dükkanımın önünden gelen geçen insanlar bana bakıp böyle bir alaylı gülüşler yapıyor, ben bu yüzden rahatsız oluyorum. O yüzden saçlarımı 3 numaraya vurma isteğim var bunu yapabilirim diyerek, avukatımdan bilgi aldım. O yüzden saçlarımı 3 numaraya vurdum.”
“YETKİLİLERİN BANA YARDIMCI OLMASINI RİCA EDİYORUM”
Öte yandan berber Halil Sönmez, kendisinin mağdur olduğunu ancak başkasının mağdur olmamasını istediğini yineleyerek, şöyle konuştu:
“Ben bu ürünü kullandım, başkalarının mağdur olmaması için resmi işleme başvurmak istiyorum. Faturası olmadığı için resmi işlem yapamıyorum. Gerekli yerlere de başvuru yapmak istiyorum ama yetkililerin bana yardımcı olmasını rica ediyorum.”
İHA