Kaza yapan uçağın pilotu Mahmut Arslan tutuklandı
İstanbul'da pistten çıkan uçağın kaptan pilotunun tutuklanma gerekçeleri belli oldu. Pilotun uçağı indirmekte ısrar ettiğini belirten mahkeme, iniş hızının çok yüksek ve frenlemenin de geç yapıldığını tespit etti.
Pistten çıkan uçağın kaptan pilotunun tutuklanma gerekçeleri belli oldu.
Kaptan pilot Mahmut Arslan Sabiha Gökçen Havalimanı'nda pisten çıkan uçak soruşturmasının tek tutuklu şüphelisi.
Mahkemenin tutanaklarında, kaptan pilotun tutuklanmasında 3 nedenin öne çıktı.
Mahkeme, pilotun, hava muhalefeti sebebi ile iki uçağın pisti pas geçtiği bildirildiği halde uçağı indirmekte ısrar ettiğini değerlendirdi. Limit 54 knot olmasına rağmen iniş hızının 84 knot olduğu belirtildi. Buna rağmen 6 saniye geç fren yaptığı da kaydedildi.
Kaptan pilot ise, meydan işletmesini suçladı. Kazaya, kule ve yabancı yardımcı pilot arasındaki Türkçe anlaşamama ile pistteki izlerin neden olduğunu iddia etti.
Sert bir iniş yapmadığını öne süren pilot, pistte bolca tekerlek izi olduğunu ifade ederek, bunların kayganlaşmaya neden olduğunu söyledi.
İfadesinde kulenin pisti pas geçin talimatı vermediğini de savunan Mahmut Arslan kusurlu olmadığını anlattı.
ulusal.com.tr