"Bedava aldatmacası"na tüketicilerden tepki

TÜSODER Genel Başkanı Yıldız, "Birçok firma, bedava dondurma, içecek ya da başka gıda ürünleri dağıttığını belirtip kampanyalarla satışını artırıyor. Ancak ne çubuğa dondurma ne de kapağa içecek veren var" dedi.

Abone ol

Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Rıdvan Yıldız, genellikle yaz aylarında bazı firmaların satışlarını artırma adına düzenledikleri farklı kampanyalarla tüketicileri mağdur ettiğini savunarak, "Birçok firma, bedava dondurma, içecek ya da başka gıda ürünleri dağıttığını belirtip kampanyalarla satışını artıyor. Ancak üzerinde bedava yazan ne çubuğa dondurma ne de kapağa içecek veren var. Çocukların duygularıyla oynuyorlar." dedi.

Yıldız, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tüketicilerin gıda firmalarının "bedava aldatmacası"na kanmamalarını istedi.

Yaz aylarında bazı firmaların çok satılan dondurma, içecek gibi ürünlerde kampanyalar düzenlediklerini ifade eden Yıldız, bu kampanyalarda öne çıkan en önemli unsurun "bedava" sloganıyla, ücretsiz gıda ürünü hediyesi olduğunu söyledi.

Firmaların bu kampanyaları televizyon, gazete ve internet reklamlarında tüketicilere duyurduğunu anlatan Yıldız, şöyle konuştu:

"Birçok firma, bedava dondurma, içecek ya da başka gıda ürünleri dağıttığını belirtip kampanyalarla satışını artırıyor. Ancak üzerinde bedava yazan ne çubuğa dondurma ne de kapağa içecek veren var. Çocukların duygularıyla oynuyorlar. Reklamlarda kampanyalardan nerelerde faydalanacağı belirtilmiyor. Tüketici bedava kazandığı zaman bu hakkını hiç bir yerden alamıyor. Market zincirleri ve büyük marketler bu kampanyalara katılmadıklarını belirterek tüketicilerin isteklerini geri çeviriyorlar. Ürünü market zincirinden alıyorsunuz, bedavasını kazanıp, gidip, talep ettiğinizde geri çeviriyorlar. Her gıda ürünü satanları suçlamıyoruz bedavaları verenler de var ancak sayıları çok az."

200 bin liraya kadar cezası var

Bilinçli Tüketiciler Platformu Sözcüsü Mehmet İmrek de bu konuyla ilgili yapılan reklamların aldatıcı boyutta olduğunu öne sürerek, "Biriktirdikleri bedava yazılı dondurma çubuklarını ve içecek kapaklarını, bu ürünleri satan birçok noktadaki büyük marketlere, bakkallara veya büfelere götüren çocuklar ve tüketiciler akıl almaz bahanelerle geri çevrilmektedir. 'Üye iş yeri değiliz, bize bu ürünlerin bedavası gelmedi, elimizde kalmadı' gibi bahaneler sunuluyor. Burada açıkça suç işlenmektedir." şeklinde konuştu.

Bazı bakkalların ve gıda ürünü satan yerlerin "bedava" ürünleri karşıladığını aktaran İmrek, şunları kaydetti:

"Üye iş yerleri verebiliyor ancak çok az. Firmalar, bu ürünlerin nereden değiştirileceğine yönelik bilgileri de tüketicilere ulaştırmalıdır. Kurumsal internet sitelerinde bir liste yayınlasınlar. Aksi halde bu tanıtımlar ve uygulamalar Tüketici Kanunu'na aykırıdır. Tüketiciler, bu ürünleri satın aldıklarında fişini, ürünün ambalajını ve bedava yazılı kapak ile çubukları mutlaka saklamalıdır. Ellerindeki bu delillerle ikamet ettikleri yerlerdeki tüketici hakem heyetlerine başvurarak haklarını arayabilirler. Aynı zamanda tüketiciler Tüketici Kanununa göre aldatıcı, yanıltıcı ve istismar edici reklam yapan bu firmaları Reklam Kuruluna şikayet edebilirler. Şikayet sonunda reklamları tedbiren durdurma ve o firmalara 200 bin liraya kadar para cezası verilebilir."

(AA)

Başbakan Yardımcısı Şimşek: Türkiye orta gelir tuzağına düşmemeli Ekonomi 15 Temmuz 2016 altın ne kadar? Ekonomi Trafik sigortasında prim iadesi tarihi belli oldu Ekonomi Türk profesörün kurbağaları Paris restoranlarında tüketilecek Ekonomi