4+4+4 sonuçları vahim
Eğitim Reformu Girişimi ile Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı'nda hazırlanan 4+4+4 İzleme Raporu'nun sonuçları açıklandı. Rapora göre tam gün eğitim veren okul sayısı azaldı, akran zorbalığı arttı, 5. sınıf öğrencilerinin notları bir önceki yıla göre düştü.öğrencilerin beslenme alışkanlığı bile değişti.
Eğitim Reformu Girişimi ve Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı, 4+4+4 Raporu'nu açıkladı. Rapor, tartışmalı sistemin vahim sonuçlar doğurduğunu ortaya koydu.
Rapor, 4+4+4 sistemiyle birlikte tam gün eğitim veren okul sayısının düştüğü tespitinde bulunuyor.
Rapora göre, ikili eğitimin artması başarıyı da etkiledi. 5. sınıfların İngilizce notu, 2012-2013 eğitim yılında düştü.
Araştırmacıların görüştüğü 5'inci sınıf öğrencileri, yeni sistemde ders işlerken sıkıldıklarını ve dikkatlerinin dağıldığını anlattı.
Raporda; öğrenci, öğretmen veya diğer okul görevlilerinin ilişkilerinde bozulma gözlemlendi.
Akran zorbalığındaki çarpıcı artış da raporda yer buldu. Okulda kendisi ile dalga geçildiğini, kendisini itip kakan çocuklar olduğunu belirten öğrencilerin oranı yüzde 30'a yakın bir artış gösterdi.
Okulu bırakmayı düşünen öğrencilerin oranı da 4+4+4 sisteminin uygulanmasından itibaren önemli ölçüde arttı.
Rapor, seçmeli derslerde öğrenci ve öğretmen devamsızlığının diğer derslerden daha fazla olduğunu ortaya koydu.
4+4+4 sistemi, öğrencilerin beslenme alışkanlıklarını dahi etkiledi. 5. sınıftaki sabahçı öğrencilerin daha az kahvaltı ettiği saptandı. Öğrenciler, öğle yemeği yiyememekten şikayetçi.