Türk su ürünleri Meksika'da tanıtıldı
Meksika'yı hedef pazar seçen Su Ürünleri Tanıtım Grubu, 16. EXPO Antad Alimentaria'da Türkiye'de yetiştirilen balıkları tanıttı
Su Ürünleri Tanıtım Grubu, balık tüketiminin yüksek olduğu Meksika'da, Türkiye'de yetiştirilen balıkların tanıtımını yaptı.
Ege İhracatçı Birlikleri'nden yapılan açıklamaya göre, Su Ürünleri Tanıtım Grubu, 7-9 Mart tarihlerinde Meksika'nın Guadalajara kentinde düzenlenen 16. EXPO Antad Alimentaria Fuarı'na katıldı.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Su Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Sinan Kızıltan, Meksika mutfağında balık yemeklerinin özel bir öneminin bulunduğunu ancak Türkiye'nin Meksika'ya su ürünleri ihracatının yok denecek seviyede olduğunu, bu nedenle Meksika'yı hedef pazar olarak gördüklerini kaydetti.
Fuar süresince Su Ürünleri Tanıtım Grubu'nun İngilizce ve İspanyolca kataloglarını ve promosyon malzemelerini dağıtarak Türk su ürünlerinin tanıtımını yaptıklarını anlatan Kızıltan, 125 milyon nüfuslu Meksika’da önemli fırsatların bulunduğunu ifade etti.
Kızıltan, Türk su ürünleri sektörünün 2016 yılında 794 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini anımsatarak, bunun yüzde 73'üne denk gelen 578 milyon dolarlık kısmını Egeli balıkçıların yaptığını, sektör olarak 2017 yılında 1 milyar dolar ihracat barajını aşmayı hedeflediklerini kaydetti.