Dolandırıcıların yeni yöntemi
Her geçen gün yeni yöntemler geliştiren dolandırıcıların son yöntemleri ise akıllara durgunluk verdi. Yasa dışı yöntemlerle ele geçirdikleri başkalarına ait kredi kartı bilgileri ile çeşitli telefon faturalarını yatıran dolandırıcılar, yanlışlıkla ödendiğini söyleyerek, paranın iade edilmesi talebiyle kredi kartı sahibinin yanında faturası ödenen kişileri de mağdurlar zincirine ekliyor.
Gaziantep'te yaşanan olayda, Gazi Yüzbaşı Hamit Yıldız, cep telefonuna kredi kartı ile faturasının ödendiğine dair bilgi SMS’si aldı. Daha sonra telefonla Gazi Yüzbaşı Hamit Yıldız’ı telefonla arayan dolandırıcılar, benzer bir numaraya sahip olduklarını ve kendi telefon numarasını ödemek isterken yanlışlıkla görüştükleri kişinin telefon numarasını ödediklerini söyledi. Yanlışlıkla yatırılan fatura bedelinin geri ödenmesini talep eden dolandırıcılar, sert kayaya çarptı. Telefon hattının sahibi Yıldız, kendisini arayan kişilerden şüphelenmesi üzerine benzer numaradan teyit SMS’i atılmasını talep etti. Kendisini Sercan M. olarak tanıtan telefondaki şahıs, gazi yüzbaşıya o telefon numarasını kapattığını ve inanmazsa hattın kapalı olup olmayacağını bayi yada müşteri temsilcisine sorabileceğini söyledi. Bu cevap üzerine ise gazi, dolandırıcılardan hesap ekstresini istedi. Dolandırıcıların gönderdiği ekstrede, bir başka telefon numarasının yazması dikkat çekti. Yanlış numara yazmasına rağmen kendisinin ikna edilmeye çalışıldığını belirten Yıldız, dolandırıcılarla olan konuşmasının ses kaydını alırken, elindeki bilgi ve belgeleri ise polise teslim etti. Olayın üzerine polis, dolandırıcıların kimliklerinin ve yerinin belirlenmesi için geniş çaplı soruşturma başlattı.
GAZİDEN UYARI
Dolandırıcılara karşı vatandaşları uyaran gazi Yıldız, “Kredi kartı dolandırıcılığı ile faturası ödenen kişiler arayarak, ‘numara benzer olduğu için yanlışlıkla ödedik. Parayı iade eder misiniz’ deniliyor. İyi niyetli vatandaşlar da durumdan şüphelenmeyip ödeme dolandırıcıların belirttikleri hesaba para yatırıyorlar. Bu durumda hem kredi kartı sahibi hem de faturası yatırılan vatandaşlar mağdur ediliyor” dedi.
Kendisinden paranın talep edilmesi durumunda defalarca kez GSM operatörünün müşteri hizmetlerini aradığını anlatan Hamit Yıldız, “Müşteri hizmetlerini aramama ve kendisinin bilgisi dışında ödenen faturanın iadesini talep etim. Telefon operatörü, bu yönde herhangi bir iade yapılmadığını, böyle bir iadenin ancak ödemeyi yapan kredi kartı sahibinin müracaatı sonucunda yapılabileceği bilgisini iletti. Bu uygulama bu tür dolandırıcılık vakalarının devam etmesine neden olur. Bunların önünün kesilebilmesi için, ilk fatura ödenmesinde gelen bildirim SMS’sinde, ‘Bu ödeme bilginiz dışında yapıldı ise ya da şüpheli bir işlem ise lütfen müşteri hizmetlerimize bildirin’ şeklinde bir bildirim yapılması gerekir. Mağduriyetlerin önlenebilmesi adına ayrıca GSM operatörlerinin, hat sahibinin talep etmesi halinde hangi kredi kartı ya da hesapla ödenmiş olursa olsun ödeme iadesini gerçekleştirmesi gerekir” diye konuştu.
Hamit Yıldız, böyle bir durumla karşılaşmaları halinde kesinlikle hiçbir hesaba ödeme iadesini yapmamaları konusunda uyararak, kendileri ile böyle bir konuda irtibata geçen kişilere iade talebini ilgili operatörden talep etmeleri gerektiğini söylemelerini istedi.
(İHA)