BTK harekete geçti
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, vatandaşlar tarafından şikayet edilen 888,889 ve 900'lü numaralarla ilgili yeni adım atıyor.
BTK, Katma Değerli Elektronik Haberleşme Hizmetlerinin Sunumuna İlişkin Usul ve Esaslar Taslağı hazırladı. Taslak, kamuoyu görüşünün alınmasının ardından son şekli verilerek yürürlüğe girecek. Katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerinden yararlanan tüketicilerin hakları ve menfaatlerini korumaya yönelik usul ve esasları belirlemek amacıyla hazırlanan taslağa göre abonelik veya tekil içerik satın alınması sürecinde ve hizmetin sunumunda tüketiciyi aldatıcı veya yanıltıcı ifadelere yer verilemeyecek.
TÜKETİCİ ALDATILMAYACAK
Hizmet koşullarına ve hizmet karşılığında alınacak ücrete ilişkin bilgi, abonenin doğru bilgilenmesini sağlayacak ve dikkatini çekecek şekilde sunulacak. Aboneliğin başlatılmasından sonra kullanıma bağlı ayrı ücret alınmasının söz konusu olduğu durumlarda aboneye bu bilgi, hizmetin satın alınmasından önce verilecek Söz konusu hizmete aboneliğinin başlatılmasını müteakip bir sonraki yenilenme tarihine kadar hizmetten faydalanılmaması ve aboneliğin iptal edilmek istenmesi durumunda tüketiciye herhangi bir ücret yansıtılamayacak. İHA