Anket şirketleri yanıldı: Başarısız olduk
Anket şirketleri seçim sonuçlarını tahmin edemedi. Sonuçlara en çok yaklaşan A&G dahil hiç bir seçim anketi şirketi yüzde iki sapma dahilinde sonucu göremedi. Hatta bazı tahminler, sonucun yüzde 15 ila 25'e ulaşan oranlarda uzağında kaldı.
Anket şirketleri sınıfta kaldı. 1 Kasım sonuçlarını bilen anket şirketleri olmadı.
1 Kasım seçimlerinin en büyük kaybedenlerinden biri de araştırma şirketleri oldu. Araştırma şirketleri, AKP'nin oylarının 7 Haziran seçimlerine göre artacağını tahmin etmişlerdi. Ancak AKP oyları için yüzde 43 civarı oranlar vermişlerdi.
Sonuca en çok yaklaşan, Adil Gür'ün şirketi A and G araştırma şirketi, AKP'nin oy oranını yüzde 2,3 sapma ile yüzde 47.2 olarak tahmin etmişti.
AKP'nin alacağı oy oranını, Sonar yüzde 40,5; KONDA 41,7; Gezici 43; ORC yüzde 43,3; Andy-Ar 43,7; MAK yüzde 44,2 olarak öngörmüştü.
Metropol Araştırma şirketinin başkanı Özer Sencar ise Twitter'dan yaptığı açıklamada, "Araştırmalarımızda halkın muhalefete ve süreçte yaşananlara tepkisini tesbit edemedik, başarısız olduk" dedi.
ulusalkanal.com.tr