Roman öğrenciler “kodlama“ öğreniyor
TÜ Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitim Bölümü öğrencileri, Roman öğrencilere bilgisayar kullanımı ve kodlamanın yanı sıra Word, Excell ve Power Point gibi programları öğretiyor.
Trakya Üniversitesi (TÜ) Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitim Bölümü öğrencileri, Roman öğrencilere kodlama öğretiyor.
Üniversite öğrencileri ders saatlerinin dışında Roman öğrencilerle Trakya Romanları Eğitim Geliştirme ve Kültür Araştırma Derneğinde bir araya gelerek yazılımın ilk adımı kodlama dersleri işliyor.
TÜ Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Yılmaz Çakıcı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, topluma hizmet uygulamaları kapsamında üniversite öğrencilerinin katılımıyla çeşitli etkinlikler düzenlediklerini söyledi.
Roman öğrencilerin bilgisayar kullanımı ve kodlama becerisi kazanmasına destek olduklarını belirten Çakıcı, "21. yüzyıl bilgi ve bilim çağı olarak değerlendiriliyor. 21. yüzyıl gençlerinin ya da çocuklarının kazanması gereken en temel beceriler bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanmasıyla ilgili becerilerdir. Bu sebepten dolayı çocuklarımıza bu becerileri kazanmasında yardımcı oluyoruz." dedi.
TÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitim Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Hakan Güldal ise kodlama eğitiminin dünyada önem kazandığının altını çizdi.
Eğitimlerin Roman öğrencilerin bireysel gelişimine katkı sağlayacağını vurgulayan Güldal, "Eğitimler sonucunda sistematik, analitik ve sayısal düşünmeyi öğrenecekler. Ayrıca bu eğitimlerin diğer bir katkısı da devletimiz kodlamayı öncelikli alanlar arsına almış durumda. Dünyada ön plana çıkan kodlama bilgi ve katma değerli alanlar için önemli bir kavram." diye konuştu.
Derneğin Başkanı Çetin Örs de üniversite ve vatandaş iş birliğinin bu projeyle ön plana çıktığını, eğitimlerin Roman öğrencilere katkıda bulunacağını kaydetti.
Örs, eğitimlerin 1 ay boyunca haftada üç gün devam edeceğini aktardı.
"Çocuklara bilgisayar gibi düşünmeyi öğretiyoruz"
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitim Bölümü öğrencisi Gözde Yıldırım, amaçlarının çocuklara bilgisayar gibi düşünmeyi öğretmek olduklarını ifade etti. Roman öğrencilerin eğitimler sonucunda algoritmik düşünce ve kodlama yardımıyla hayatlarına yön verebileceklerini belirten Yıldırım, çocukların eğitimleri ilgiyle karşıladığını dile getirdi.
Öğrencilerden Ahmet Can ise proje kapsamında çocuklara kodlamanın yanı sıra çeşitli programları öğrettiklerini, sanal gözlük, artırılmış gerçeklik gibi konularda da bilgi verdiklerini vurguladı.
Sevil Ersoy da öğrencilerin teknolojiye aç olduğunu ve onlara gelecekte katkı sağlayacak bilgiler öğrettiklerini belirtti.
Edirne İmam Hatip Ortaokulu Öğrencisi Atakan Kısaç da evinde bilgisayar kullandığını ancak eğitimlerde öğrendikleri programların ilgi çekici ve yararlı olduğunu söyledi.
Aynı okulun öğrencisi Erdem Örs ise bilgisayar ve programlara ilgi duyduğunu belirterek, ileride bilgisayar mühendisi olmayı hedeflediğini kaydetti.