İndirimlere düzenleme çalışması başladı

Tüketiciyi yanıltan ve 12 ay süren indirimlere ilişkin Ticaret Bakanlığı’na sunulmak üzere taslak çalışması başlatıldı. Çalışmaya göre yüksek orandaki indirimler yılda 3’er aylık iki kampanya döneminde yapılacak. Bu dönemlerde en fazla yüzde 50 indirim uygulanabilecek. E –ticarette ise yüksek oranda indirim yapılan ürünlerin sadece indirimli fiyatı yazacak.

Abone ol

Birleşmiş Markalar Derneği, indirimlere ilişkin bir taslak çalışması yapıyor. Çalışma tamamlanınca Ticaret Bakanlığı’na sunulacak. Bakanlık tarafından uygun bulunduğu takdirde teklifin Meclis’e sunulması bekleniyor.

Bu indirimler kışın Aralık, Ocak, Şubat ayları, yazın ise Ağustos, Eylül, Ekim aylarında yapılacak. Böylelikle yıl boyunca yüksek oranda indirim olmayacak. Diğer dönemlerde ise en çok yüzde 30 indirim yapılabilecek.

Markalar artık mağaza camlarına, internet sitelerine ve reyonlara yüzde 70 indirim gibi tüketiciyi yanıltan yüksek indirimler yazamayacak.

Örneğin; bin liralık bir ayakkabının indirimli fiyatı 250 lira ise sadece bu fiyata yer verilecek. Bu indirim düzenlemeleri Kara Cuma’yı da kapsayacak. Bu dönemlerde internet üzerinden yapılan kampanyalarda yüzde 50 sınırına dikkat edilecek.

Tüm bu düzenlemelerin hayata geçmesi için Tüketici Hakları Derneği Başkanı Turhan Çakar, Ticaret Bakanlığı’na çağrıda bulundu.

HABER:BUSE GENÇTÜRK KAMERA: TANSEV KARA

ulusal.com.tr

Tüketici güven endeksi arttı Ekonomi Sektör düğün sezonunu bekliyor Ekonomi Glovo neden Türkiye'den çekiliyor? Ekonomi Metal işçileri MESS'e karşı birleşti Ekonomi