98’i sır oldu!

İtalyaSahil Güvenlik Komutanlığı, Adriyatik’te yanmaya başlayınca yolcuların tahliye edildiği Norman Atlantic’ten kurtulanların sayısının 477 olduğunu açıkladı.

Abone ol

İtalyaSahil Güvenlik Komutanlığı, Adriyatik’te yanmaya başlayınca yolcuların tahliye edildiği Norman Atlantic’ten kurtulanların sayısının 477 olduğunu açıkladı.

İtalyan basını, kurtulan 98 kişinin ise halen nerede olduğunun bilinmediğini, “98 yolcunun sırrı” sözleriyle haberlerine taşıdı.

Bu arada ifade veren İtalyan kaptan, yangının ardından alarm verdiklerini belirtse de, savcılığa bilgi veren yolcuların hepsi, alarm verilmediğini söyledi.

Türk diplomatik kaynaklar, Pazar sabahı meydana gelen olayda hayatını kaybeden 11 kişi arasında yer alan ve cansız bedeninin denizde bulunduğu belirtilen Havise Savaş’ın (50) cenazesinin Bari kentindeki bir morgda tutulduğu bilgisini verdi.

Doğan Haber Ajansı’nın ulaştığı bir diplomat, yılbaşı tatili olması sebebiyle Bari Savcılığı’ndan bugün bilgi alınamadığını, ancak prosedür gereği otopsisinin yapılmasının ardından Savaş’ın cenazesinin en kısa zamanda Türkiye’ye gönderilmesini sağlayacaklarını söyledi.

İtalya Sahil Güvenlik Komutanlığı, üzerinden kimlik çıkan Savaş’la birlikte 9 cesedin denizden alındığını, ancak 2’sini halen bulamadıklarını açıklamıştı.

AKKAYA, ‘FİLİKAYA BİNDİM’ DİYE AİLESİNİ ARAMIŞ

Türk diplomatik kaynaklar, Türkiye’de çıkan 4 Türk yolculunun kayıp olduğu haberinin doğru olmadığını belirterek, sadece Havise Savaş’la birlikte seyahat eden Dr. Hakan Akkaya’dan halen haber alınamadığını açıkladı.

Diplomatik kaynaklar, irtibat halinde oldukları Akkaya’nın ailesinden edindikleri bilgiye göre, Akkaya, kazanın olduğu gün ailesini telefonla arayarak, filikaya bindiğini söyledi. Ancak bundan sonra Akkaya’ya bir daha ulaşılamadı.

Gemiden kurtarılan Türk yolcuların büyük bölümü İtalya’ya ulaştırılmış, bunlardan 31’i dün akşam Brindisi’den kaldırılan THY’nin özel seferiyle İstanbul’a gönderilmişti. Kalanlar ise kendi imkanlarıyla hareket etmeyi tercih etmişti.13 Türk yolcu da, Yunanistan’a oradan da Türkiye’ye götürülmüştü.

98 YOLCUNUN SIRRI

Bu arada, Yunanistan ve İtalya arasında, gemideki yolcu sayısı, kaç kişinin kurtarıldığı ve kaç kişinin kayıp olduğu konusunda bir anlaşmazlık yaşanıyor.

Olayı soruşturan Bari Başsavcılığı, gemide 499 yolcu olduğunu, bunlardan 11’inin öldüğünü resmen açıklamıştı.

İtalyan ANSA haber ajansı, İtalya Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın, kurtarılan 477 yolcunun isim listesini, İtalya Dışişleri Bakanlığı, Bari Savcılığı ve Yunanistan hükümetine teslim ettiğini duyurdu. Aynı ajans, böylece rakamların netleşmesinin kolaylaştığını yazdı.

Bari Başsavcısı Giuseppe Volpe, 98 yolcuya ise henüz ulaşılamadığını söyledi.

ANSA, 390 kazazedenin, helikopterler ve gemilerle Yunanistan ve İtalya’nın liman kentlerine ulaştırıldığını, ancak kalanların nerede olduklarına dair bir gizem yaşandığını yazdı.

Yetkililer, söz konusu 98 kişinin, kurtarıldıktan sonra bir yük gemisine alınmış olabileceğini, ancak akıbetlerini bilmediklerini açıkladı.

Yunanistan makamları ise, ölü sayısını en fazla 18 olarak düşündüklerini kamuoyuyla paylaştı.

İtalyan basını, “98 yolcunun sırrı” başlığını kullandı.

GEMİDEN CESETLER ÇIKABİLİR

Kısmen yanan ve savcılık tarafından el konan Norman Atlantic feribotu, Arnavutluk’un Saseno (Sazan) Adası yakınlarındaki Vlore Körfezi’nin 2 deniz mili açığında tutuluyordu.

İtalyan makamları, bu ülkenin yaklaşık 60 deniz mili uzaklığında bulunan geminin, soruşturma kapsamında inceleme yapılmak üzere İtalya’nın Brindisi Limanı’na çekilmek için römorkörler eşliğinde yola çıkarıldığını duyurdu.

Savcılık, yarın sabah İtalya’ya ulaşması beklenen geminin içinde de cesetler bulunabileceğini belirtti. Bu nedenle Bari Başsavcısı Giuseppe Volpe, yaşamını yitirenlerin net sayısını, gemide yapacakları incelemelerin ardından söyleyebileceklerini kaydetti.

YOLCULAR: ALARM VERİLMEDİ

KAPTAN: ZAMANINDA ALARM VERDİK

Savcılığa ifade veren ve gazetecilere açıklama yapan birçok yolcu, yangın çıktıktan sonra gemide alarm çalmadığını, duydukları duman kokusuyla birbirlerini uyandırdıklarını anlatmıştı.

İtalya’daki Bari, Brindisi ve Lecce savcılıkları da gemideki yangın ve ölümlerden dolayı soruşturma açmıştı.

Savcılık, geminin İtalyan Kaptanı Giacomazzi ve Armatör Carlo Visentini’yi, ‘ölümle sonuçlanan deniz kazasına yol açma’ ve ‘çok sayıda kişinin yaralanmasına neden olma’ suçlarıyla itham ediyor.

Önceki akşam İtalya’ya ulaştırılan Kaptan Giacomazzi, Bari savcılığında 5 buçuk saat ifade verdi.

Basına yansıyanlara göre kaptan, yolcuların panik yaşamaması için ilk alarmı mürettebata yönelik verdiğini, daha sonra da tüm gemide zamanında alarm verildiğini söyledi.

Ancak yolcular, hiçbir şekilde alarm duymadıklarını ifade ediyor.

Çizme basınında çıkan haberlerde, Norman Atlantic’in kapasitesinden fazla araç (200 kadar) ve yolcu taşıdığı da öne sürüldü.

Nitekim, gemiden tahliye edilen bazı yolcular da yaptıkları açıklamalarda bu iddiayı dile getirmişti.

Norman Atlantic’in sahibi Anek Lines’a ait Yunanistan-İtalya seferini yapan Ierapetra L. adlı başka bir feribotunda da 30 Kasım’da makine dairesinde yangın çıktığı ve bunu mürettebatın söndürdüğü ortaya çıktı.

YANAN FERİBOTTAN KURTULAN TÜRK ŞOFÖRLER: “YANGIN HORTUMUNDAN SU GELMEDİ”

PAZAR sabahı Adriyatik Denizi’nde yanmaya başlayınca yolcuların tahliye edildiği Norman Atlantic’ten kurtulanlar çarpıcı şeyler açıklamaya devam ediyor. 3 Türk TIR şoförü, mürettebatın hiçbir şey yapmadığını, yangını kendilerinin söndürmeye çalıştığını anlatarak, “Ancak yangın söndürme hortumundan tek damla su gelmedi” diye konuştu. Bu arada İtalyan kaptan, zamanında yangın alarmı verdiklerini söylese de gerek Türk yolcular, gerekse de diğerleri bunun aksini iddia ediyor.

Üzerinde 200’e yakın araç, 499 yolcu ve mürettebatla Yunanistan'ın Patra Limanı'ndan İtalya'nın Ancona kentine sefer yapan Norman Atlantic’te yangının neden çıktığı henüz belirlenemedi.

Savcılık, Arnavutluk açıklarından İtalya’ya çekildikten sonra, şimdilik 11 kişinin hayatını kaybettiğini açıkladığı feribotta incelemelerde bulunacak.

Öte yandan sağ kurtulan yolcular, dehşet anlarını anlatmaya devam ediyor.

THY’nin özel seferiyle Çarşamba akşamı İstanbul’a gönderilen TIR şoförleri Refik Kulaksız, Ünal Demir ve Celalettin Sakin, denizin ortasında 30’u aşkın saat kurtarılmayı bekleyenler arasındaydı.

MÜRETTEBAT BİLE BİZDEN ÖNCE ÇIKTI

Mürettebattan sonra gemiden tahliye edilen yolcular arasında yer aldıklarını söyleyen Refik Kulaksız, “Saat 5,30 sıralarında arkadaşım beni uyandırdı. Dışarıya çıktık. Tam bir arbede vardı. İnsanlar birbirlerini eziyordu. Filikalar yetersizdi. Sonra kaderimizle baş başa kaldık orada. Dumandan, ateşten kaçıp dışarı çıktık, sonra yağmur vardı, tekrar içeri girdik. Yardım ekipleri çok geç geldi, saat 12.00 gibi geldiler. Yani 5 buçuktan o saate kadar kurtarılmayı bekledik” diye konuştu.

İTALYANLAR GELMESEYDİ BÜYÜK ARBEDE YAŞANIRDI

Bir an önce kurtulsunlar diye önceliği kadınlara ve çocuklara verdiklerini dile getiren Kulaksız, “Biz 3 arkadaş gemiden en son çıkan insanlarız. Mürettebat bile bizden önce çıktı. İtalyanlar gelmeseydi orada büyük ihtimalle büyük bir arbede yaşanacaktı. Çünkü bir organizasyon yoktu. Herkes birbirini tepeliyordu helikoptere binmek için. İtalyan askerleri geldikten sonra iş biraz daha organize oldu. Sonra daha rahat bir şekilde kurtulduk” ifadelerini kullandı.

Kulaksız ayrıca, mürettebatın hiçbir şeyle ilgilenmediğini, kendilerini yönlendirmediğini ve yangını yolcuların söndürmeye çalıştığını da öne sürerek, “Ben ve arkadaşlarım, yangın söndürme hortumlarının vanalarını kendimiz açtık, ama bir damla su gelmedi. Hiçbir şey çalışmadı. Yani yangını biz yolcular söndürmeye çalıştık” dedi.

MAHŞER YERİNDEN İTALYANLAR KURTARDI

Yangın alarmı çalmadığını, kokuyu alanların yanındakileri uyandırdığını aktaran Ünal Demir ise, “Yangın çıktığı söylenince kendimi kamaradan dışarı attım. Orası da mahşer yeri gibiydi. Hemen can yeleklerine hücum ettik. Bir helikopter geldi önce, ama hiçbir faaliyet göstermedi. İnanın koskoca helikopter sadece iki kişi aldı gitti. İki kişiyle kurtarma olmaz. En sonunda olaydan 20 saat sonra İtalyan donanması geldi. Allah onlardan razı olsun. Her helikopter yaklaşık 20’şer kişi taşıdı. O şekilde kurtarıldık”

sözleriyle trajik anları anlattı.

Yangın çıkıp, patlamalar olunca gemide hiçbir şekilde alarm sesi duymadıklarını da belirten Demir, “Kendi kendimize dışarıya çıktık. Oysa gemi, iki saat öncesinden başlamış yanmaya. Biz iki saat sonra fark ettik. O anlarda mürettebat kendi yaşamları ile meşguldü” dedi.

“Avrupa’da insanın değeri yokmuş” diyen Türk şoför, “O kadar gemiler geldi, ama sadece geminin etrafında döndüler ve gittiler. Kendi gözlerimle gördüm” diye sözlerini sürdürdü.

Celalettin Sakin de, İtalyanlara teşekkür ettiğini söyleyerek, onlar olmasa ölüme terk edilmiş olacaklarını ifade etti.

KAPTAN: BANA KAHRAMAN DEMEYİN

Kaptan Giacomazzi ayrıca, kendisine ‘kahraman’ denmesini istemediğini söyledi. “Yolcuların hepsini kurtarmak isterdim” diyen ve gemiyi en son terk ettiği belirtilen Kaptan, İtalyan basını ve Başbakan Matteo Renzi’nin övgülerini almıştı.

Renzi, “Tüm işini ciddi yapan kaptanlar gibi gemiyi en son o terk etti” diye açıklama yapmıştı.

Bu arada, Norman Atlantic’in sahibi Anek Lines’a ait Yunanistan-İtalya seferini yapan Ierapetra L. adlı başka bir feribotunda da 30 Kasım’da makine dairesinde yangın çıktığı ve bunu mürettebatın söndürdüğü ortaya çıktı.

Esma ÇAKIR

DHA

Türk dönerciye bıçaklı saldırı! Dünya Beşar Esad yeni yıla cephede girdi Dünya İran-Irak savunma işbirliği Dünya 3 kişiyi öldürüp intihar etti Dünya