Sözleşmeden dönme veya fesih durumunda tüketicilerin sahip olduğu haklar neler?

Kovid-19 nedeniyle sözleşmeden dönme veya fesih durumunda tüketicilerin sahip olduğu haklar neler? Yaşanacak hak kayıplarının telafisi mümkün mü? Örneğin adli bir konu, duruşma görülemediği için zaman aşımı olur mu? Arkadaşımız Ufuk Akkaya, Avukat Özgür Senger ile bu sorulara yanıt aradı. İzliyoruz.

Abone ol

KOVID-19 seyahat politikalarını, üretimi, tüketimi ve ülkelerdeki olağanüstü tedbirler nedeniyle iş hayatını alt üst etti. Bu olağan dışı koşul, 6 ay ya da 1 yıl önce yapılan sözleşmelerin uygulanmasına engel oldu. Tarafların aynı anda mağdur olduğu ancak en fazla tüketicilerin etkilendiği bir süreci yaşıyoruz. Peki, tüketiciler sözleşmeden dönme veya fesih durumunda hangi haklara sahipler?

Örneğin 6 ay önce yapılan bir turistik seyahat planlaması. Tüketici Kovid-19 nedeniyle sözleşmeden caymak istiyor ancak şirket para iadesi yapmıyor. Bu durumda da kişiler yargıya başvurmalı.

Kovid-19 nedeniyle şu anda adliyelerde tutuklu işler dışında fiilen herhangi bir iş ve işlem yapılamıyor. Hayatın normale dönmesiyle, birçok işin süresinin dolma ve kişilerin hak kaybına uğrama ihtimali çok kuvvetleri. Ulusal Kanal’ın sorularını yanıtlayan Avukat Özgür Senger, bu tür hak kayıplarının telafisinin de mümkün olduğunu söyledi.

Bu arada Adalet Bakanlığı da yargısal süreçlerle ilgili herhangi bir hak kaybı yaşanmaması için duruşmaları erteleyecek ve süreleri geriye dönük olarak durduracak genel bir düzenleme için çalışıyor.

HABER: UFUK AKKAYA – KAMERA: ÖZGÜR DOĞU SAYMAZ

ulusal.com.r

5 adımda cep telefonu temizliği Gündem İtalya'da ölü sayısı 4825'e yükseldi Gündem Altı Nokta Körler Derneğinden görme engelli üyelerinin vefatıyla ilgili açıklama Gündem Dicle Üniversitesinden 'koronavirüsten ölüm' haberleriyle ilgili açıklama Gündem