Türkiye'nin marka değeri düştü
Dünya çapında marka değeri ölçümleri yapan bağımsız kuruluş Brand Finance’in 2015 raporuna göre, Türkiye ilk 20 içinde en fazla marka değeri kaybeden üçüncü ülke oldu. Geçen yıl 751 milyar dolar olan Türkiye'nin marka değeri 668 milyara düştü.
Türkiye’nin marka değeri, 83 milyar dolar eridi.
Dünya çapında marka değeri ölçümleri yapan bağımsız kuruluş Brand Finance’in 2015 raporuna göre, Türkiye ilk 20 içinde en fazla değer kaybeden üçüncü ülke oldu.
Suriye'deki çatışmalar Türkiye’nin marka değerinin düşmesindeki en önemli faktörlerden birini oluşturdu. Geçen yıl 751 milyar dolar alan Türkiye’nin marka değeri bu yıl 668 milyar dolara indi.
Marka değeri en yüksek ilk 20 içinde bulunan Rusya geçen yıla göre yüzde 31, Brezilya yüzde 17 değer kaybına uğradı. Bu iki ülkeden sonra geçen yıla göre en fazla değer kaybına uğrayan ülke, yüzde 11’le Türkiye oldu.
ABD, marka değeri en yüksek olan ülke olarak ilk sırada er aldı. Listede ikinci sırasında ise Çin bulunuyor. Çin, geçen yıla göre yüzde 1’lik değer kaybına uğradı.
ulusalkanal.com.tr