Uçak biletleri iptal mi oldu? THY'den yaşanan sorunla ilgili yeni açıklama
Dünya çapında yaşanan internet ve yazılım sorunlarıyla ilgili sıcak gelişmeler yaşanmaya devam ediyor. Sorunlar özellikle hava yolu taşımacılığında aksamalara neden oldu. THY'den de bilet ve uçuşlarla ilgili son dakika açıklaması geldi. Peki uçak biletleri iptal mi oldu? İşte THY'nin duyurusu...
Dünya çapında internet ve yazılım sistemlerinde büyük bir sorun yaşandığı bildirildi. Pekçok ülkede çoğu sektörde işlemler durduruldu.
Yaşanan sorunların başlıca etkilediği alanlardan biri de hava yolu taşımacılığı oldu. Birçok ülkede havalimanlarında sistem sorunları meydana gelirken bazı uçuşlar ertelenirken bazı uçuşlarda da iptaller gerçekleştirildi.
Hava yolu taşımacılığında yaşanan küresel çaptaki aksaklıklarla ilgili Türk Hava Yolları'ndan (THY) da açıklama geldi. THY'den yapılan açıklamada, bilgi sistemlerindeki arıza nedeniyle biletleme ve rezervasyon sistemlerinde meydana gelen sorunun giderilmesi için çalışma yapıldığı bildirildi.
THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, konuyla ilgili sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, sorunun giderilmesi ve yolcuların mağdur olmaması adına gerekli çalışmaların yapıldığına dikkati çekti.
THY'DEN UÇAK BİLETLERİYLE İLGİLİ YENİ AÇIKLAMA
Türk Hava Yolları (THY) yaşanan sorunun etkilediği uçuşlarla ilgili yeni bir açıklama yaptı. Yapılan açıklamada bazı seferlerin iptal edildiği belirtilirken uçak bileti olan vatandaşlara da yapacakları yeni işlemlerle ilgili bilgi verildi.
THY'den yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"Değerli Yolcularımız,
Havacılık sektörü de dahil olmak üzere farklı sektörleri etkileyen ve küresel çapta hizmet veren bir tedarikçi kaynaklı teknik aksaklık meydana gelmiş olup, bu aksaklık neticesinde bazı seferlerimiz iptal edilmiştir. Uçuşunuzun durumunu mobil uygulamamızda yer alan "Uçuş durumu" sekmesinden görüntüleyebilirsiniz. Seferi iptal olmayan yolcularımız için de yaşanılan aksaklık nedeniyle ek haklar tanımlanmıştır. Sistemsel aksaklık giderildikten sonra aşağıdaki şartları sağlayan yolcularımız satış kanallarımızdan işlem yapabilirler.
19 Temmuz 2024 ve öncesinde düzenlenmiş biletler için 19 Temmuz 2024 tarihindeki seferlerimize kayıtlı tüm Türk Hava Yolları yolcularımızın, 25 Temmuz 2024 (dahil) tarihine kadar işlem yaptırmaları kaydıyla ilave haklar tanımlanmıştır.
1) Rezervasyon değişiklikleri ücretsiz yapılacaktır. Uçuş saati geçmiş olmasına rağmen henüz işlem yaptırmayan ve uçuşlarına katılamayan yolcularımız hak kaybı yaşamayacaklardır.
2) İade talepleri:
a) Hiç kullanılmamış biletler için kesintisiz iade yapılacaktır.
b) Kısmi olarak kullanılmış, seyahatin tamamlanmamış olduğu biletlerde, biletin kullanılmayan uçuşlarına ait iade işlemi kesintisiz yapılacaktır.
3) İlgili uygulamalar sadece Türk Hava Yolları tarafından icra edilen seferlerde kayıtlı grup ve münferit yolcular için geçerli olacaktır.
Güncel gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğiz. Anlayışınız için teşekkür ederiz."